>

Penulisan tersendiri mencipta beribu maksud tersendiri

status status

Current updates:
❥ Assalamualaikum ❥. sekadar perkongsian, semoga bermanfaat. Terima Kasih^.^

Saturday, August 13, 2011

jodoh pilihan keluarga atau pilihan sendiri?

assalamualaikum buat semua penduduk bumi and follower and yang sedang membaca sekarang ini
 Awak lah awak yang tengah baca ini.
 hehe Happy semacam je aku ni

Perkahwinan atau pun jodoh
[aku dah cukup umur jadi boleh la nak bincang pasal ini]
 finally, aku dah boleh cakap pasal ini kalau dulu tak boleh sebab orang cakap tak cukup umur la katakan


ok, jodoh- aku nak pilihan keluarga la sebab keluarga lebih tahu dan lebih kenali kita jadi dia pandai-pandai lah nak cari kan

Perkahwinan membuat aku takut sebab umur pun dah masuk 18 tahun aku selalu la pikir pasal benda ni.Sebab aku rasa aku dah tua. Eii menyeramkan apa yang seram pun aku tak tahu. Aku dah target lepas habis degree je aku nak kahwin [perasannya] tapi aku tak suka masak. Kenalah belajar masak dari sekarang sebab aku nak jadi isteri misali. wawawa

cuba korang fikir korang kahwin dengan orang yang sudah lama korang kenal latar belakang korang dah tahu, warna kegemaran la makanan kegemaran la pastu selalu keluar bersama la eii bosan nye dah  kahwin nanti rasa bosan je dah tak da rasa malu-malu pastu asyik tengok muka dia je dari dulu. Aku tak boleh nak bayang kan macam mana.
Bosan Bosan Bosan [bak kata upin dan ipin]

Then, aku tak boleh bayangkan bila aku kahwin nanti macam mana la lelaki pilihan keluarga aku tu. Sebab nanti mesti malu-malu haha tak boleh blah.Bila malu-malu mesti lah ambil masa yang lama kan nak kenal. Sebab tuh perkahwinan ni selalu nya tahan lama kan. Dan semestinya dia boleh melindungi aku dan membimbing aku ke jalan Allah [sebab aku ni tak betul sikit] Aku da berdebar-debar nak cerita pasal ni.


So, aku prefer keluarga aku pilihkan untuk aku tapi aku tengok dulu la orang tuh takkan nak pakai sapu je kan. Tak pasal-pasal dapat buaya darat. nanti menyesal pulak



Tapi aku tak lah terima bulat-bulat kan aku akan buat solat hajat ke solat istikharah. Dan aku serahkan semua nya pada Allah kerana ALLAH MAHA MENGETAHUI dan Allah tahu apa yang terbaik buat hambanya



maceh maceh

No comments:

Post a Comment